Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Márkák dicsőítése, avagy kinek a márkáját építed a honlapodon?

Rendszeresen visszatérő kérdés, feladat, probléma a honlaptervezés és a honlap marketing stratégiájának felállítása során, hogy hogyan lehet kommunikálni egy nemzetközi márkát egy forgalmazó vállalkozás honlapján.

Először is, nézzük meg, honnan indulunk!

Adott a nagy nemzetközi világmárka, akinek a termékét egy kisvállalkozás vagy közepes méretű vállalkozás forgalmazza.

A nagy nemzetközi márka:

1. évtizedek óta van a piacon, a márkáját akkor kezdte építeni, amikor a márkák száma világszinten még töredéke volt a mostaninak

2. márkaismertségét évtizedek óta építi, a hazai piacra történt bejövetele sem tegnap volt, milliókat költött rá, hogy megismerjék

3. számos esetben működik a márka szinergia hatás, vagyis számos termékkategóriába sorolódik be egy esernyőmárka alá

4. évtizedes üzleti és marketing tapasztalataik azt mondatják velük, hogy az egyre hiteltelenebbül csengő “kiváló minőség”, “szakértők vagyunk a … területén” és hasonló hangzatos marketing üzeneteket ismételgessék

A világ azonban megváltozott. Részemről én a modern marketing igehirdetője vagyok:

felesleges a marketing hablaty, a “legjobb minőség itt van” üzenet a potenciális vevő fejében kell összeálljon, nem szükséges azt nekünk kimondani

A modern marketing tehát az IGAZAT mondja, a saját szakmai tapasztalatát prezentálja.

Mi következik ebből?

Az, hogyha én, mint kezdő márkaépítő kisvállalkozás saját magamat illetően esetleg mellőzöm a marketing hablatyot (bár kétségtelen, hogy ITT dől el, hogy melyik vállalkozó melyik marketing igehirdetőre teszi a voksát, mert az ellenoldal éppen az ellenkezőjét javasolja…), akkor nem kéne ezt megtennem a forgalmazott márkát illetően.

Sokszor tapasztaljuk, hogy a kisvállalkozás szinte természetesnek érzi, hogy át kell vennie a marketing hablatyot, amikor saját honlapján ír egy adott márkáról. De miért?

1. mert el sem hiszi, hogy az ő márkája is pont annyira értékes, mint a nemzetközi márka – pedig az az ő “gyermeke”!

2. nem mer állást foglalni, és kimondani, hogy ezt a márkát azért forgalmazzuk, mert ez vele a tapasztalatunk, erre ajánljuk; a másik márkát pedig azért, mert…

Mik történnek a gyakorlatban (a mi gyakorlatunkban), amikor egy vállalkozás a honlapján a nemzetközi márka dicsőítésébe fog?

1. a márka nem ad neki kizárólagosságot: a forgalmazó jól optimalizált honlapja feljön a keresőben, a látogató olvas, majd mikor mindent tud, megkeresi a legolcsóbb forgalmazót (esetleg épp a márkaképviseletet) és onnan vásárol, ugyanis a kis butus vállalkozó ahhoz azért nem elég nagy, hogy ő kapja a legnagyobb kedvezményt

2. a márkát felvásárolják, megszűnik, márkanév átvezetést hajtanak végre, ezáltal a honlapon szétszórt dicsőítés rögtön elavulttá teszi az egész honlapot, ezáltal a földbe döngölve a vállalkozás saját márkaépítését (egy elavult infót tartalmazó honlap nem tartozhat egy kiváló minőséget nyújtó vállalkozáshoz, ugye?)

3. a vállalkozónak MEG SEM FORDUL A FEJÉBEN, hogy a marketing hablaty milyen szinten hiteltelen. Aki szakértő a szakmájában, az vállalja fel a véleményét!

Hogyan írjunk nagy márkákról a saját honlapunkon?

1. egyetlen, külön oldal a gyártó bemutatására

Hogy egy esetleges váltásnál egyetlen gombnyomással lekapcsolható legyen az adott tartalom.

2. szakértői állásfoglalás!

a marketing hablatyot mellőzve írjunk a márkával kapcsolatos tapasztalatainkról, hogy a honlaplátogató azt lássa, ez az a hozzáértő vállalkozás, ahol kifejezetten az ő problémájára fognak alternatívát javasolni – ha méregdrága csodaminőségre vágyik, akkor is, és ha nem akar túl sokat költeni, akkor is.

Mert ne felejtsük el: a gyártónak és a forgalmazónak KÖLCSÖNÖSEN szüksége van egymásra, és a kölcsönösség csak helyes szakmai önértékeléssel érhető el.