A fogorvosok olyan szolgáltatást nyújtanak, amelyre hatalmas a kereslet Nyugat-Európa különböző országaiból. Legtöbbjük mégsem művel annyira profi marketinget, mint amit egyébként egy ilyen árszínvonalú szolgáltatástól elvárnánk…
Hogyan tudja magát reklámozni egy fogorvos? Hogyan szerezhet külföldi ügyfeleket? Mi a fogorvosok marketingjének központi eleme, ha nyugati pácienseknek akarnak dolgozni?
Számos alkalommal keresett már meg bennünket fogorvosi szolgáltatásokat nyújtó cég vagy 2-3 fős fogorvosi team. Legtöbbször két típusú szolgáltatást igényeltek tőlünk:
- keresőoptimalizálás idegen nyelven (angol, német, francia)
- mobiloptimalizálás frissen elkészült honlap esetében
Nem sok olyat tudtunk mondani nekik, aminek nagyon örültek volna… A keresőoptimalizáláshoz ugyanis sok szöveg szükségeltetik (a fogorvosok pedig ezek szerint nem a toll emberei…), a mobiloptimalizálás esetében pedig – a Google által ajánlott és az általunk használt módszernél – a teljes honlap újraépítése a megoldás (amit egy más által frissen átadott munka után nem szoktak bevállalni még a fogorvosok sem…)
Mi jellemzi a fogorvosi szolgáltatást?
- a fogorvos (is) bizalmi pozíció: sokat számít az ajánlás és nagyon erős a hűség, ha egy fogorvos bevált – vagyis fontos elem a BIZALOM ERŐSÍTÉSE
- nagyfokú rugalmasság szükséges (a fogfájás nem rendelésre érkezik; ismertünk olyan fogorvost, aki a fogfájós betegnek 2 héttel későbbi időpontot adott, így éppen idáig tartott a beteg hűsége)
- lokális szolgáltatás, vagyis ha egy fogorvos másik városba költözik, ritkán megyünk utána
- tanulás-, technika- és anyagigényes, hiszen elvárjuk a fogorvostól, hogy a legmodernebb anyagokkal és eszközökkel dolgozzon
- SOS helyzetben, ha saját, régi fogorvosunk épp nem fogad, előtérbe kerülhetnek más fogorvosok, fogtechnikusok stb.
Mi a specialitása a fogorvosok marketingjének?
1. prémium szolgáltatást adnak el
Az a fogorvos, aki magánpraxisát akarja reklámozni, drága, prémium árú szolgáltatást nyújt. Még akkor is, ha külföldi betegei számára ez az ár alacsony.
2. elsődleges a bizalom kiépítése
Az új páciensek ma már valószínűleg körülnéznek a honlapon, utánaolvasnak fórumokban, hogy ki mit mond az adott orvosról, fogorvosról. A személyes kapcsolatfelvétel után elkezd kialakulni a kép, amelynek következő lépcsőfoka a fogorvosi váró. A többi már a fogorvoson múlik!
3. a régi páciensek megfelelő kezelése sem elhanyagolható!
Ide tartozik a régi páciensek SOS helyzetére való reagálás, de még az emlékeztetők kiküldése is, amelyben az éves kontrollra hívhatja fel figyelmünket a gondos orvos… (és amit mi nyilván tudunk is, csak mégse merünk elmenni…).
4. külföldi páciensek bevonzása, fogászati turizmus
A magyar fogorvosok számára speciális helyzet, amelyet a külföldhöz képest kialakult árelőny tesz lehetővé – célszerűnek látszik kihasználni a helyzetet, amíg megvan.
Mit tegyek, ha fogorvosi szolgáltatásomat külföldi pácienseknek akarom reklámozni?
Alapvető, hogy a külföldi páciensek kiszolgálásához nyelvtudás szükséges. Enélkül maga a szolgáltatás, a fogorvosi kezelés is nehezen működik.
1. tudjunk meg minél többet a potenciális páciens igényeiről!
Nyilvánvaló, hogy SOS esetekkel nem lehet országhatárokon átnyúlóan foglalkozni – elsősorban esztétikai fogászati kezelésekről lehet tehát szó. A potenciális vevő erre kíváncsi: milyen típusú kezeléseket végzünk, mi a módja a fogpótlásnak, hogyan fog kinézni a fogsor a kezelés, fogpótlás után, mennyire tartós az eredmény, stb.
2. a fogászati turizmus járulékos részeket is tartalmaz: szállás, időtöltés a kezelések között, utazás a szállás és a rendelő között
Azoknak, akik ezzel külön nem akarnak foglalkozni, célszerű csomagajánlatot tenni.
3. a prémium minőség első “sugalmazója” a honlap
A fogorvosok sokszor esnek abba a hibába, hogy átlagos, nem különösebben igényes honlapsablonokra teszik fel a laikus számára érthetetlen szakszövegüket és fotóznak inkább rémisztő, mint bizalomgerjesztő eszközöket, kezeléseket stb., vagy használnak elcsépelt stock fotókat… Nehéz megtalálni az egyensúlyt a szakmaiság és jól érthetőség között, megspékelve mindezt a keresőoptimalizált szövegírással.
4. válasz a “hogyan fog eljutni a hírem a leendő pácienshez?” kérdésre
A válasz: keresőoptimalizálás, tartalommarketing, online kampányok. Kiindulópontként optimalizált, minőségi honlap.
Amennyiben cikkünk felkeltette érdeklődését, és saját (fogorvosi) szolgáltatását szeretné profi marketing eszközökkel elérhetővé tenni, várjuk megkeresését!