Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Mit csinálunk máshogy?

Egy évtized után engedtessék meg a szubjektív összegzés. Mit csinálunk mi máshogy, mint sokan mások?

Blogbejegyzésemet az ihlette, hogy az utóbbi időben sok honlapot vettünk át másoktól, ugyanis a gazda elégedetlen volt az előző webmesterrel és/vagy webmarketinges céggel, így segítségért fordult hozzánk. Átvettük, belenéztünk, beszélgettünk, felmértük a helyzetet.

Megértettük, hogy miért nem tudunk mi 1-2 nap alatt honlapot készíteni, mint ahogyan ezt egy konkurensünk hirdette magáról a Facebookon, ráadásul pont nekem, mert a Facebook hirdetési kampányát nem sikerült teljesen jól beállítani…

Amit a marketingben MÁSHOGY csinálunk:

  • nem erőltetjük rá az ügyfélre a nyomulásos stratégiát, mert mi magunk sem vagyunk ilyenek, és hozzánk hasonlóan sokan mások is elbuknának egy amerikai porszívó-ügynök vizsgán
  • nem a nagyobb költésben látjuk a megoldást, bár kétségkívül az az egyszerűbb út
  • segítünk kitalálni a marketinget, a pozícionálást, a reklámüzenetet – egy átlagos honlapkészítő ezt a megrendelőtől várja, egy átlagos marketinges meg nem tudja, hogyan vigye át mindezt a design szintjére
  • inkább tanítunk, mint lediktáljuk a marketing aktivitásokat, mert meggyőződésünk és több mint egy évtizedes tapasztalatunk, hogy a vállalkozást illetően a vállalkozó tudja a legjobb ötleteket kitalálni
  • nem vakítjuk a mókust azzal, hogy vannak általánosan érvényes receptek, mert hogy nincsenek!
  • több mint 20 év marketing szakmai gyakorlat után én már ki merem jelenteni azt is, ha egy kampány vagy marketing aktivitás eredménytelenségét nem lehet megmagyarázni! – mert hogy szembesülni kell vele, hogy nem minden kampány hatékony
  • lépéseket mutatunk, együtt dolgozunk az ügyféllel, és közösen találjuk ki, mi a legjobb (ezt hívjuk marketing coaching-nak)
  • nem keverjük össze az üzleti életet a pszichológiai kezeléssel, mert meggyőződésünk, hogy annak, aki vállalkozik, szembesülnie kell időnként azzal is, ha éppen rossz úton döcög a csőd felé – ezt pedig vattába csomagolva nem lehet megmondani (és mi másik szakmát tanultunk, nem a pszichológiát:)))

Amit a honlapkészítésben MÁSHOGY csinálunk:

  • telepítünk egy rakás modult a háttérbe, hogy a honlapról biztonsági másolat szülessen
  • úgy indulunk a programozással, hogy már arra is gondolunk, hogy majd egy biztonsági frissítésnél nem kéne, hogy összeboruljon a honlap
  • értünk a keresőoptimalizáláshoz (seózáshoz)… nem küldjük külön SEO szakértőhöz a Megrendelőt azzal, hogy majd az megmondja a tutit, különösen azért nem, mert a kettő – a honlapkészítés és a SEO – kéz a kézben jár
  • felállítjuk a honlap logikai vázát – ez egy NAGYON nehéz munka, enélkül nem lesz logikus és letisztult a honlap – egy átlagos honlapkészítő ezt a Megrendelőtől várja
  • nem kell utánunk gépelési hibákat javítgatni – a marketinges előéletben tucatnyi csomagolásterven és szóróanyag ellenőrzésen edződtem (csak az tudja, hogy ez milyen idegőrlő, aki javítgatta már grafikusok ordító hibáit!)
  • nem vállalunk olyat, amit nem tudunk megcsinálni, és ezt meg is mondjuk
  • nem szervezzük ki a munkát másoknak, és nem mondjuk azt, hogy mi csináltuk
  • elérhetőek maradunk azután is, hogy a honlapot átadtuk, és a “nagy pénzt” megkaptuk
  • számlát adunk és nem szándékozunk kiköltözni Angliába
  • partnerként dolgozunk a Megrendelővel, mert tisztában vagyunk a munkánk értékével, ezt a tudást pedig szervilis hozzáállással nem lehet átadni és hasznosítani a Megrendelő érdekében (egyszerűbben szólva: nem bólogatunk egy ötletre, ha az szakmailag hülyeség)
  • a keresőoptimalizálásban utasításokat adunk, követelünk, diktálunk (ha épp nincs idő a tanításra) – pont úgy, mint egy edző, mert a Google találati listán való versenyzés sokkal inkább hasonlít a sporthoz, mint gondolnánk, és ugyebár a sztáredzők se a szervilizmusból lettek sztárok…

Amit a tréningjeinken MÁSHOGY csinálunk:

  • először is, a tréning nemcsak az “átmenő forgalomnak” szól, hanem az ügyfeleknek is, hogy képezni tudják magukat, ha már egyszer a webet használják marketing eszközül
  • elmagyarázunk mindent
  • nem ajánlunk semmi olyat, amit csak úgy olvastunk itt vagy ott, leginkább külföldi blogokban, akik saját webes környezetükben szokták az okosságot mondani, nem a magyar viszonyokra
  • nem vagyunk érdekeltek sem a Facebook, sem a Google hirdetések eladásában, így nem hirdetjük azt, hogy erre minden vállalkozásnak szüksége van (mikor szerintünk nincs)
  • a saját receptünket magyarázzuk el, őszintén, és ha valamiről nem vagyunk meggyőződve, vagy nem tudjuk, azt is megmondjuk! (az őszinteség már önmagában ritka madár)

Miben vagyunk tehát mások? Mik az érveink saját magunk mellett?

precizitás, átgondoltság, őszinteség

Karinthy szavaival élve – aki egy rettenetesen rossz cselédlány ajánlólevelébe írta a következőket: akinek ilyen kell, annak pont jó.:)))

… régi ügyfeleink szerencsére sokszor megerősítenek bennünket abban, hogy azért nem a legrosszabb cselédlány kategóriába tartozunk…

És itt mondunk köszönetet azoknak, akik UTÁN átvettünk WordPress honlapokat. Nélkülük soha nem jöttünk volna rá, hogy milyen minőségben dolgozunk.:)))