Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Miért nem lehet előre megbecsülni egy weboldal készítés vagy Google hirdetés beállítás munkaidejét?

Mottó: Egyenesen, mint a fenyő. (székely mondás)

Röviden: MERT NAGYON BONYOLULT FELADATOK, és a kedves Megrendelő a megrendelés pillanatában sokszor még távolról sem tudja, mit is akar, nemhogy azt meg lehessen mondani, hogy annak a feladatnak az elvégzése mennyi időt igényel.

Vagyis: aki pontosan tudja, hogy mit akar, annak árat is lehet mondani.

Folyománya: ha viszont mi a szakmai tapasztalatunk alapján azt látjuk, hogy ő hülyeséget akar, akkor mi azért szoktunk szólni, hogy inkább beszéljük meg, mit szeretne, mert lenne egy pár javaslatunk… Mondhatnánk éppen azt is, hogy “hülyeséget tetszik akarni”, de ez mégsem veszi ki olyan jól magát…

Axióma: mindenki másnak a munkáját megcsinálni csak egy szempillantás műve, igazán csak ÉN dolgozom… – gondolja az egyszeri árajánlatkérő…

Miért kell sokáig dolgozni egy weboldalon?

(=Miért dolgozunk mi sokáig, akár 20 percig is, akár csak egy egyszerű blogbejegyzésen vagy híren is?)

Mert Word-ben kapjuk meg a szöveget, ami kódszeméttel pakolja tele a weboldalt, minek következtében a betűtípus és a tipográfia elmászik. Ha szép weboldalt akarunk, a kódszemetet ki kell pucolni.

Mert a kedves Megrendelő egy rakás gépelési és helyesírási hibával pakolja tele a szöveget, amit javítgatni hosszadalmas, idegőrlő és megerőlteti a szemet. A vessző ELÉ NEM KELL szóköz, a “szekrény” meg nem “szerkény”… (példák a valós életből)

Mert a legjobb esetben is 3 MB-os képeket kapunk, amiket le kell méretezni, különben a mobilon megmakkan a weboldal, olyan lassú lesz.

Mert a képek képaránya nem olyan, hogy szépen nézzen ki akár egy csík formátumban, márpedig a web a fekvő téglalapról szól.

Mert egy rakás esetben sötét, színehagyott képeket kapunk, amiket először gatyába kell rázni ahhoz, hogy mutassanak valamit.

Ez most csak így hirtelen.

Miért tart sokáig beállítani egy Google vagy egy Facebook hirdetést?

Mert alapból eszméletlenül túlbonyolítottak, annyira, hogy a kedves Megrendelő hozzá se tud kezdeni, pedig az ősidőkben ez még nem volt lehetetlen!

Mert sokszor ezek a hirdetések olyan szinten kérnek egyéb információt, amit vagy ki kell találni a Megrendelő helyett, vagy előre le kell irattatni.

Mert az nem úgy megy, hogy egyetlen hirdetési szöveggel lehet futtatni a “pvc hegesztés”-t és a “lójárató”-t… (példa a valós életből)

Mert egy hirdetési szöveget kiszöszögni nem 2 pillanat, az leginkább olyan, mint a Játék betűkkel, igyekszünk 3 sorban minél többet mondani úgy, hogy még a karakterek is stimmeljenek.

Mert mindkét rendszert örökké átvariálják (főleg a Facebook-ot, de a Google se kutya).

 

A múltkor beszélgettem egy kedves fodrász ismerősömmel. Vajon miért nem lehet mindig minden hajfestésre előre árat és időt mondani? Mert nem tudhatjuk, mennyire kell a haj eredeti színét leszívni, hányszor kell rámenni a festékkel, milyen a haj szerkezete, mennyire sok hajfestéket vesz fel, stb.

És mit mond az autószerelő? “Szétszedjük, megnézzük, aztán kiderül, mit kell cserélni.”

Hát, kérem, valahogy így van ez a weboldalkészítéssel meg a hirdetési kampányokkal is.