Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Webáruház – hogyan lehet eladni az interneten?

Eladni, eladni, eladni – manapság mindenkinek ez a célja. Ez a cél az interneten is.

A webáruház látszólag egyszerűbb vállalkozás, mint a “valódi” bolt nyitása. Valójában azonban sok buktatója lehet és egy több száz termékből álló kínálat napi szintű kezelése is egy teljes embert kíván.

Hogyan lehet eladni egy webáruházból?

Megtalálják-e a terméket a potenciális vevők? Látja-e a Google a webáruház teljes egészét és az egyes termékeket? – ezekre a kérdésekre a legtöbb webáruház nem tud választ adni.

A megoldás: honlap optimalizálás, ami már létező webáruház eseté sokszor a teljes újjáépítést jelenti.

Tételezzük fel, hogy a honlap optimalizálás már megoldott!

Mi a fontos egy webáruházban?

A webáruház készítés során marketing, kereskedelmi, webergonómiai és esztétikai szempontokat egyaránt tekintetbe kell venni.

Ami fontos:

  • megfelelő termékbemutatás
  • jó termékfotó
  • könnyű regisztráció
  • ergonómikus felépítés
  • tesztelt és karbantartott funkciók

Mi az, ami más a webáruházban?

1. A vevő nem tudja kézbevenni a terméket, így a lehető legjobban kell bemutatni

2. Hosszabb szöveges leírás is adható a termékről

3. Nem látjuk a vevő reakcióit, nem látjuk, mikor hol tart a vásárlási döntésben

4. A konkurencia árai könnyebben összehasonlíthatóak

5. A jó minőségű termék fotó sokkal fontosabb, mint egy szórólap vagy prospektus esetében

6. Jól nyomonkövethető egy adott vevő bolyongása, viselkedése az oldalon, ha a webáruházat és annak statisztikai rendszerét így építették fel

A webáruház különleges vásárlási folyamata

A vásárlási döntés leírására több marketing modell is született. Ezek a modellek leírák, hogy a fogyasztó milyen fázisokon halad végig, amíg eljut a termék megvásárlásáig, amíg kifizeti és birtokába kerül. Ezeket a fázisokat az internet nagyban befolyásolja, még akkor is, ha a kiszemelt terméket végül nem is a klasszikus webáruházi formában vásárolja meg a vevő.

A vásárlói döntés fő lépcsői:

1. figyelem (Attention)

Valamilyen oknál fogva a fogyasztó felfigyel a termékre. Ez valószínűleg akkor még inkább a kategória, mint a konkrét termék, hiszen érzékeli, hogy neki erre szüksége van. A klasszikus marketing megközelítés szerint a reklám az, ami felkelti a figyelmet.

2. érdeklődés (Interest)

A fogyasztó információt kezd gyűjteni, amivel megkönnyítheti a döntést. Tájékozódik a jellemzőkről, árakról, megnézi az egyes termékeket. Ennek forrása különböző lehet: ismerősöket kérdez meg, szakértőkhöz fordul, könyvekben, újságokban néz utána vagy manapság egyre inkább az interneten tájékozódik.

Ezen a ponton még kicsi a valószínűsége, hogy márkapreferenciája lenne.

3. vágy (Desire)

A fogyasztóban egyre erősödik a birtoklási vágy. A döntés már lényegében megszületett.

4. akció (Action)

A fogyasztó már konkrét lépést tesz a vásárlás felé. Elmegy a boltba, beteszi a kosarába a terméket, a pénztárhoz lép és fizet. Ha szolgáltatás megrendeléséről van szó, akkor felveszi a kapcsolatot a szolgáltatóval és kitölti a megrendelőt, vagy megrendel telefonon, e-mailben. Ennek a fázisnak a végén a termék átkerül a fogyasztó birtokába vagy megkezdődik (esetleg be is fejeződik) számára a szolgáltatásnyújtás.

webáruház esetében az eladási folyamat itt még biztosan nem ér véget, hiszen a fogyasztó számára jogilag biztosított az elállási jog.

Az internetes eladás titka

A hatékony internetes eladás titka abban rejlik, hogy a tétovázó fogyasztót hogyan tudjuk minél inkább az ő igényeire szabva végigvezetni a vásárlási döntés minden egyes pontján.

  • tudni kell, hogy az egyes fázisokban milyen információt igényel a fogyasztó, vevő
  • az információnak jól láthatónak, pontosnak kell lennie
  • ahol szükséges, befolyásoló erővel kell bírnia
  • ismerni kell azokat a fogyasztói magatartás jellemzőket, amelyek az egyes fázisokban dominánsak
  • a jó internetes eladás sémáját egy adott honlapon a marketinges állítja össze

Felmerült Önben, kedves Olvasó, hogy webáruháza rosszul épült fel és ezért nem tud eladni? Segítünk!