Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

A Google ismét alakítja a Szép Új Világot… (not provided) kulcsszó a statisztikában

Aki napi szinten nézi a honlapjának a statisztikáit, és Google Analytics-et használ, több mint 1 éve láthat egy meglehetősen dühítő sort a kulcsszavas kereséseknél: (not provided). Aránya nagyságrendileg eléri akár a kulcsszavas keresések felét… Mi ez?

Március 6-án bejelentette a Google, hogy az egész világra kiterjeszti az SSL típusú keresést. Nem akarok technikai részletekbe menni, mert nem értek hozzá, de a következő a helyzet:

Március 7-én vettük észre több honlapunknál, hogy elképesztő mértékben megugrott a kulcsszavas keresések között a (not provided) vagyis (nincs megadva) kulcsszó, ami persze nem kulcsszó. Ez annyit jelent, hogy a látogató, aki be van lépve gmail fiókjába, és úgy indít keresést, ezt titkosan teszi, vagyis a Google lesz az egyetlen, aki tudni fog róla, hogy mit keresett. Nem fognak tudni róla azok a honlaptulajdonosok sem, akiknek az oldalán landolt a látogató – ez alól állítólag kivétel az az eset, amikor fizetett kulcsszóra jött az illető. [Tapasztalataink szerint a fizetett találat esetén a Google eleve manipulálta a kulcsszó közléseket, lehetetlenné téve ezzel a kulcsszó-kizárásokat. Igen, tessék, itt a nyaki ütőerem, felkínálom azoknak, akik Google AdWords-ből élnek, és azt mondják, hogy a Google ebben a kérdésben olyan ártatlan, mint a ma született bárány. Állítom, hogy nem.]

A hétvége egy részét azzal töltöttem, hogy alternatív lehetőségeket keresgéltem, mivel lehetne helyettesíteni a Google Analytics-et.

Rábukkantam egy ígéretesnek tűnő lehetőségre: Piwik.org

Aztán a Piwik Facebook oldalát is megnéztem, és kiderült, hogy ezt a problémát az ő rendszerük se fogja tudni megoldani, ugyanis eleve a Google mint kereső blokkolja a kimenő információt.

Magyarán: nincs kiút a Google szép világából. A nép vele keres, mindenről tud mindent, trendeket lát előre a keresések miatt, mindenhová beteszi a lábát. Az egyik kezével ingyen ad, a másik kezét kinyújtja a pénzedért, az információt pedig úgy uralja, ahogy ő akarja.

Innentől kezdve a következő lehetőségek vannak:

  • valaki feljön egy hasonlóan erős keresővel. Mondhatnánk, hogy nincs realitása, de az Internet Explorer sem gondolta volna, hogy a Mozilla valaha is megszorongatja.
  • a Google Analytics fizetős lesz, és csak az fogja látni a teljes kulcsszó adathalmazt, aki fizet.

Ahogy az egyik külföldi kommentező írta a Piwik oldalán, meglehetősen nagy baromság a Google részéről ez az egész, hiszen ha én nem tudom, hogy milyen szavakra jöttek az oldalamra, akkor hirdetni sem fogok tudni a Google-ban.

Ha a Google ezzel a lépésével a versenytárs webstatisztikai rendszereket akarja lehetetlenné tenni, akkor nem igazán logikus, hogy az Analytics-nek miért nem ad adatot.

Érdeklődéssel figyelem, hova fejlődik mindez. Egy biztos, a honlaptulajdonos ügyfeleinknek azt tanácsoljuk, hogy továbbra is arra helyezzék a hangsúlyt, amire eddig is: az számít, hogy mennyi bevételt tud hozni egy honlap.

Közzétéve: 2012.03.14 Marketing Izék blog