A komplex szemléletű keresőoptimalizálás lényege, hogy minden mindennel összefügg. John Mueller, a Google szakértője ezt egyértelművé is tette a webmesterek számára adott egyik válaszában:
A weboldal layout (elrendezés, kinézet) megváltoztatása befolyásolhatja a keresési eredményeket.
Ez is egy olyan dolog, amin egyesek aktívan dolgoznak, épp úgy, mint az on-page SEO-n (az oldalon belüli keresőoptimalizáláson).
Vagyis annak kitalálása, hogy hogyan használjuk megfelelően a címsorokat egy oldalon, hogyan csináljuk meg megfelelően a belső linkeket, hogyan adjunk megfelelő kontextust a cikkünknek.
Mindez határozottan hatással van a SEO-ra.
Tehát még akkor is, ha a blogbejegyzés elsődleges tartalma és az URL változatlan marad, ez nem jelenti azt, hogy minden más is változatlan, amelyet a keresőmotorok érzékelnek.
Ez tehát határozottan befolyásolja a keresőoptimalizálást, lehet jó vagy rossz dolog is.
Nem arról van tehát szó, hogy el kell kerülni ezeket a változtatásokat, hanem sokkal inkább arról, hogy legyél biztos benne, hogy duplán is ellenőrzöd, hogy tényleg helyesen csináltad-e meg.
Miről van tehát praktikusan szó?
A “dobozos” weboldal sablonok, még akkor is, ha magukat “keresőbarátnak” nevezik, bizonyos design és layout elemeket olyan HTML elemekkel oldanak meg, amik nem arra valók a keresőmotorok szemében. Amikor a weboldal sablont testreszabjuk, pontosan tisztában kell lennünk még a legapróbb SEO elvárásokkal is – akár az ikonok design-ja, a színek, a betűtípusok is befolyásoló tényezők lehetnek.
Weboldalkészítőt ma már minden nagyobb bokorban találni. De olyat, aki tudja mi fán terem a SEO, a CSS és mik a Google legutolsó elvárásai, a SEO blogok követéséről nem is beszélve… nos, ez a sikermarketing.hu.:)))
Forrás:
https://www.searchenginejournal.com/changing-web-layout-can-affect-search-rankings/382700/