Vannak hiedelmek azzal kapcsolatban, hogy minek kell egy honlapon lenni. Az egyik ilyen hiedelem a frissülő tartalom. Ez azonban nem kis kockázatot rejt magában. “Pénznyelők nevei” a Kapcsolat oldalon egy kamarai oldalon…
Időről-időre felütik a fejüket különféle hiedelmek, hogy mit kell egy honlappal csinálni ahhoz, hogy a Google a találati lista elején hozza fel őket. Ezek a hiedelmek általában bírnak némi alappal, de többségük manipulatív, így aztán hamar változik a Google keresési algoritmus és kiderül, hogy a remeknek ígérkező tuti tipp mégse olyan tuti.
Az egyik ilyen mítosz, hogy a honlapon folyton változó tartalom kell.
A mítosznak van némi alapja, de a folytonos változást nem egy automatizálható valamivel kell megoldani, hanem bizony gyártani kell a honlapra a tartalmat: cikkeket, blogbejegyzéseket, fotókat, videókat stb.
Mi az automatizálható tartalom?
Tipikusan ilyen a híroldalakról, blogokról, online magazinokról átvett hírfolyam. A honlapkészítő számára egy viszonylag egyszerű ujjgyakorlat ezen a módon összekötni a két honlapot, mivel a híroldalak RSS csatornája hozzáférhető.
Miért nem ér ez semmit?
Egyrészt semmi pluszt nem ad a látogatónak, maximum akkor adna, ha két online újság hivatkozna egymásra, hogy meg tudjuk nézni, mit ír ugyanarról az egyik és a másik oldali média. De ilyen természetesen nem történik meg, mivel ők egymásnak versenytársai. A médiacsoporton belül is működik a történet, ami a látogatónak még adhat is valamit – pl. elolvassa, hogy mit ír az Index és az Index tulajdonában lévő Blog.hu bloggerei.
A céges honlapokon ez egy teljesen funkciótlan valami. Ha ugyanis én egy cégre, szervezetre vagyok kíváncsi, akkor senkinek nem lenne érdeke, hogy én onnan elkattintsak, mert egy hír felhívta magára a figyelmemet. Ezt az aspektusát a dolgoknak természetesen nem is veszik figyelembe a “frissülő tartalom”-fetisiszták.
Még nem találkoztam olyannal, amikor ez a hírcsatornás-frissülő tartalmas történet olyan mértékig tett volna keresztbe egy honlapnak, hogy az már a HATALMAS CIKI kategóriáját súrolja, de most belefutottam egy ilyenbe (szerencsére nem mi követtük el!).
Régóta vagyunk tagjai a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának, és most egy adminisztrációs ügyben kerestem rá a honlapra. A Google találati listáján ezt látom:
“Kapcsolat – legnagyobb pénznyelői – meglepő nevek a listán…”
Rákattintottam: ott a BKIK összes munkatársának neve.
Először némi hackelésre gyanakodtam, de aztán kiderült, hogy csak az automatizált fagyi nyalt vissza.
Ugyanis a kellemetlen szavakat az automatizált hírfolyamból, illetve az automatizáltan átvett Napi.hu-s cikk címéből kerültek a találati listára, mint Pilátus a Credo-ba.
Nem tudom, hányan látták eddig és hányan fogják még látni, mindenesetre én nem örvendeznék, ha a mi Kapcsolat oldalunkat hasonló módon jelenítené meg a Gúgli…
Előre az egyedi tartalomért, tessék végre hallgatni rám, és ha írni már nem tetszenek tudni, akkor megbízni minket (persze pénzért, mert abból élünk mi is), hogy írjunk, írjunk és írjunk!