Az én honlapom az én váram – ezt sose add fel!

Admin-L - 2014. november 2 - Blog

Vannak hiedelmek azzal kapcsolatban, hogy minek kell egy honlapon lenni. Az egyik ilyen hiedelem a frissülő tartalom. Ez azonban nem kis kockázatot rejt magában. “Pénznyelők nevei” a Kapcsolat oldalon egy kamarai oldalon…

Időről-időre felütik a fejüket különféle hiedelmek, hogy mit kell egy honlappal csinálni ahhoz, hogy a Google a találati lista elején hozza fel őket. Ezek a hiedelmek általában bírnak némi alappal, de többségük manipulatív, így aztán hamar változik a Google keresési algoritmus és kiderül, hogy a remeknek ígérkező tuti tipp mégse olyan tuti.

Az egyik ilyen mítosz, hogy a honlapon folyton változó tartalom kell.

A mítosznak van némi alapja, de a folytonos változást nem egy automatizálható valamivel kell megoldani, hanem bizony gyártani kell a honlapra a tartalmat: cikkeket, blogbejegyzéseket, fotókat, videókat stb.

Mi az automatizálható tartalom?

Tipikusan ilyen a híroldalakról, blogokról, online magazinokról átvett hírfolyam. A honlapkészítő számára egy viszonylag egyszerű ujjgyakorlat ezen a módon összekötni a két honlapot, mivel a híroldalak RSS csatornája hozzáférhető.

Miért nem ér ez semmit?

Egyrészt semmi pluszt nem ad a látogatónak, maximum akkor adna, ha két online újság hivatkozna egymásra, hogy meg tudjuk nézni, mit ír ugyanarról az egyik és a másik oldali média. De ilyen természetesen nem történik meg, mivel ők egymásnak versenytársai. A médiacsoporton belül is működik a történet, ami a látogatónak még adhat is valamit – pl. elolvassa, hogy mit ír az Index és az Index tulajdonában lévő Blog.hu bloggerei.

A céges honlapokon ez egy teljesen funkciótlan valami. Ha ugyanis én egy cégre, szervezetre vagyok kíváncsi, akkor senkinek nem lenne érdeke, hogy én onnan elkattintsak, mert egy hír felhívta magára a figyelmemet. Ezt az aspektusát a dolgoknak természetesen nem is veszik figyelembe a “frissülő tartalom”-fetisiszták.

Még nem találkoztam olyannal, amikor ez a hírcsatornás-frissülő tartalmas történet olyan mértékig tett volna keresztbe egy honlapnak, hogy az már a HATALMAS CIKI kategóriáját súrolja, de most belefutottam egy ilyenbe (szerencsére nem mi követtük el!).

Régóta vagyunk tagjai a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának, és most egy adminisztrációs ügyben kerestem rá a honlapra. A Google találati listáján ezt látom:

BKIK találati lista

“Kapcsolat – legnagyobb pénznyelői – meglepő nevek a listán…”

Rákattintottam: ott a BKIK összes munkatársának neve.

Először némi hackelésre gyanakodtam, de aztán kiderült, hogy csak az automatizált fagyi nyalt vissza.

Ugyanis a kellemetlen szavakat az automatizált hírfolyamból, illetve az automatizáltan átvett Napi.hu-s cikk címéből kerültek a találati listára, mint Pilátus a Credo-ba.

Nem tudom, hányan látták eddig és hányan fogják még látni, mindenesetre én nem örvendeznék, ha a mi Kapcsolat oldalunkat hasonló módon jelenítené meg a Gúgli…

Előre az egyedi tartalomért, tessék végre hallgatni rám, és ha írni már nem tetszenek tudni, akkor megbízni minket (persze pénzért, mert abból élünk mi is), hogy írjunk, írjunk és írjunk!

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!