Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Honlap átalakítás, honlap áttervezés

Sok vállalkozás elmondhatja magáról, hogy már van honlapja. Egészen biztosan nem megfelelő az a honlap, amely sem forgalmat nem hoz, de még érdeklődő telefonokat sem kap a tulajdonos. A honlap átalakítása nagy munka, így érdemes megfontolni, mikor és kivel…

Egy honlap akkor nevezhető jól működő honlapnak, ha egyrészt funkcionálisan minden működik rajta, látvány szempontból nincs szétesve, üzleti szempontból pedig érdeklődőket, vevőket hoz a vállalkozás számára.

 

A sikermarketing.hu tapasztalatai szerint a honlaptulajdonosok a következő gyakori problémákkal találják szembe magukat:

  • “A honlapom nem jelenik meg a Google-ban. Hogyan tudnám elérni, hogy a honlapom benne legyen az első 10 találatban a Google-ban?”
  • “A honlapomról soha egyetlen megkeresés nem volt, nem hiszek benne, hogy az internetről üzletet lehet szerezni.”
  • Szétesik a honlapom a képernyőn”
  • “Frissíteni kéne a honlapomat, de eltűnt a honlapkészítő.”
  • “Soha nem tudom elérni a webmesteremet. Nagyon elfoglalt, kis munkákkal, mint az én honlapom, már nem foglalkozik.”
  • “Nincs vevő a webáruházamban. Ha ez így megy tovább, be kell zárnom.”
  • “Van honlapom, de frissíteni kéne a honlap design-on.”

Honlap átalakítási problémák – sikermarketing.hu válaszok

Első lépésként mindig a problémák valódi okát segítünk feltárni, illetve választ adunk rá, mit is lehet egy ilyen esetben kezdeni. A válaszaink:

“A honlapom nem jelenik meg a Google-ban. Hogyan tudnám elérni, hogy a honlapom benne legyen az első 10 találatban?”

Az, hogy egy honlap hova sorolódik a találati listán, számtalan tényezőtől függ. Ezek közül a legfontosabb a megfelelő (szabványos) programozás és a szövegtartalom. Rangsorolási tényező még az adott honlap kora, illetve az interneten rájuk hivatkozó oldalak milyensége, száma. A tökéletes és megnyugtató megoldás csak az lehet, ha az adott honlapot a nulláról újra megcsinálják, keresőbarát megoldásokkal és webszöveggel.

“A honlapomról soha egyetlen megkeresés nem volt, nem hiszek benne, hogy az internetről üzletet lehet szerezni.”

Csak arról a honlapról jön üzlet, amelyiket megtalálják. Akár a hivatkozásokból, akár a keresőkből, de oda kell hogy találjanak. Hogy egyáltalán hányan nézik naponta a honlapot, azt a Google Analytics nevű szoftverrel érdemes megnézni.

Továbbiak a Google Analytics-ről: Google Analytics egyszerűen

“Szétesik a honlapom a képernyőn”

A különféle böngészők más-más módon jeleníthetik meg ugyanazt a weboldalt. A honlapkészítő feladata többek között az is, hogy az általa készített honlap az összes böngészőben, azok legutóbbi verzióiban, és a különféle operációs rendszereken nézve is közel azonos képet mutasson. Ha a weboldal szétesik, elcsúszik a kép, vagy a szöveg, esetleg egyes tartalmi elemek meg sem jelennek, akkor a honlapkészítő nem értette a dolgát! Óvakodjunk az ilyen kontároktól, különösen akkor, ha a vállalkozásunkat mutatjuk be a weboldalon!

“Frissíteni kéne a honlapomat, de eltűnt a honlapkészítő.”

Rosszul tetszett választani… sajnáljuk. Nem tudunk segíteni. A honlap programozása sajnos nem olyan, mint egy szövegszerkesztés. Legtöbb esetben ha itt belenyúlunk, ott szétesik, tehát ilyenkor a legjobb az egészet az alapokról újra megcsinálni. Ebben viszont tudunk segíteni!

“Soha nem tudom elérni a webmesteremet. Nagyon elfoglalt, kis munkákkal, mint az én honlapom, már nem foglalkozik.”

Üzletpolitikai döntés, hogy egy webmester a már elkészült nagy munkák után a kisebb bevételt jelentő alakításokat mennyire tartja fontosnak. Ez nyilván nem tudható előre, de ha a kiszemelt honlapkészítő azt mondja, hogy várjunk pár napot, mert sürgősen frissítenie kell egy régi ügyfél honlapját, akkor bízhatunk benne, hogy mi is hasonló elbírálásban fogunk részesülni, ha belőlünk is régi ügyfél válik.

Egy jótanács: ha valakinek pontosan lekövethető referenciamunkái vannak, ne átalljuk felhívni egyiket-másikat, és megkérdezni, mi a tapasztalata.

“Nincs vevő a webáruházamban. Ha ez így megy tovább, be kell zárnom.”

A webáruház elkészítése nem kezdődhet és nem is érhet véget ott, hogy működik a “Kosárba tesz” gomb. A webáruház forgalmát előbb meg kell alapozni, és hosszú hónapok kitartó munkájával lehet csak elérni, hogy egyáltalán látogató legyen, nemhogy vevő.

“Van honlapom, de frissíteni kéne a honlap design-on.”

Néhány évente mindenképpen javasolt egy kis honlap átalakítás. Hogy ez milyen mértékű legyen, az függ attól is, hogy az adott honlapnak hány visszatérő látogatója van.

A honlap átalakítása javasolható akkor, ha

  • a honlap a fő szavaira nincs a Google első 50 találata között sem
  • az ügyfelek panaszkodnak, hogy valamilyen információt nem találnak meg a honlapon
  • a design már több mint 5 éve készült (és még ma is reppenő galambocska viszi az e-mailt)
  • üzleti szempontból jelentősen átalakult a vállalkozás, vagy ilyet a jövőben tervez
  • éves szinten hirdetésekre, reklámra, szórólapra a vállalkozás elkölt 100.000 Ft-ot (ennél ugyanis hatékonyabb egy jól megcsinált honlap)

6 honlap átalakítási jótanács:

1. csak pusztán egy új design nem fog több látogatót hozni a honlapra

A látogatókat a keresőoptimalizált honlap és a megfelelő tartalom fogja a honlapra hozni. Ha a kiindulási probléma az volt, hogy a honlap nem jelenik meg a Google-ban, akkor ezt a problémát is orvosolni kell az áttervezéssel együtt.

2. nézzük meg a webstatisztikát, mielőtt felrobbantjuk a honlapot

Ahhoz, hogy tudjuk, mi az, ami értékes, és éppen ezért megtartandó egy honlapon, meg kell nézni a statisztikát. Érdemes rááldozni az időt, hogy a mélyére áshassunk az adatoknak. Célszerű olyan honlapkészítőt választani az átalakításhoz, aki ebben is tud segíteni.

3. ésszel nyúljunk hozzá az egyes oldalakhoz

Van, hogy egy oldalt teljes egészében meg lehet tartani, de lehet, hogy mindent ki kell dobni az adott tartalomból. A szerencsétlenül megírt honlapszövegek, a csúnya fotók még akkor is kidobandók, ha hozzánőttek a honlap tulajdonos szívéhez.

4. logóhoz nem nyúlunk! (feltéve persze, ha bevezetett, jó logója van a vállalkozásnak)

A marketing területén járatlan webmester először nyilván neki akar esni a logónak. A logó azonban elsősorban üzleti eszköz, nem változhat a webmesterek kénye-kedve szerint, főleg mert nekik ehhez semmi közük! Célszerű marketing szakember tanácsát kérni.

5. tartalom, tartalom, tartalom

A jó webszöveg a megfelelően működő honlap alfája és omegája, ettől fogják megtalálni, ezért fognak ottmaradni, és ezért fognak visszatérni a látogatók. Ön, kedves Olvasó, mit gondol, ez a honlap miért áll ennyi oldalból?

6. lépésről-lépésre építsük fel a webmarketinget

Az új honlap remek alkalom ahhoz, hogy ügyfeleinkkel kicsit felfrissítsük a kapcsolatunkat. Ha ehhez még terveztetünk egy blog oldalt vagy egy cégre szabott Facebook és Twitter oldalt is, akkor már tényleg a modern, jól működő, innovatív vállalkozás képét nyújthatjuk.

Ne dőljünk be a szépen hangzó honlapkészítői ígéreteknek! Mikor legyek elővigyázatos?

ha ezt olvasom: “2 hét alatt felkerül a honlap a Google első oldalára “

Aki ezt ígéri, az vagy a fizetett hirdetésre gondol (ez pedig csak pénz kérdése, hogy hanyadik helyen jelenik meg a hirdetésünk, és hány napig), vagy a Google által tiltott módszerekkel dolgozik, ami csak ideig-óráig hoz megoldást, később teljes kitiltást von maga után.

ha a honlapkészítő keresőoptimalizálás referenciaként megadja ügyfelei fő keresőszavait és a helyezéseit

Aki egy szóra első, az viszi az üzletet. Ha én kiadom, hogy mire vagyok első, bárki bármikor betámadhatja a helyezésemet, és letaszíthat a trónról. Sok esetben ez nem is annyira nehéz dolog. Hogy kicsit pontosabb képünk legyen az adott keresőoptimalizálási szakemberről, mindenképpen nézzük meg, hány találatból az első az ő honlapja az adott szóra. Ha ez a szám 150.000 felett van, akkor már hihetünk neki. Kiadni az ügyfél kulcsszavát ettől még etikátlan dolog!