Nem lehet elégszer írni róla és nem tudom eléggé hangsúlyozni a honlapszöveg fontosságát. Az igét mindenkinek hirdetjük, a honlaptervezés indulása előtt ezt újra és újra el is mondjuk, mégis itt kerül a legtöbbször homokszem a gépezetbe. Miért ennyire fontos a honlap megfelelő szövege?
Miért ennyire fontos a honlap szövege? Kezdem a lényeggel!
A honlaptartalom fontosságának esszenciája…
- az internet az információról szól (és a szórakozásról, de ha vállalkozásként akarjuk eladni magunkat, akkor el kell gondolkodni rajta, érdemes-e a szórakoztatási vonalra lépni, meg fog-e térülni)
- a Google honlap rangsorolási faktorok (ranking factors) a szöveges tartalom kiemelkedő jelentőségű (magyarul ha valaki hosszú távon az első 10-ben akar lenni, ahhoz tisztességes tartalom kell)
- értékes tartalmat az tud írni, aki ért ahhoz, amit csinál; aki kapcsolatban van a vevővel, ismeri a problémáit, a kérdéseit (az információ ugyanis az interneten nem az, amit én szeretnék mondani magamról, hanem az, amire a potenciális vevő kíváncsi)
4 érv amellett, hogy miért kell jó tartalom egy honlapra
1. a honlapszöveg a Google rangsorképzés fontos eleme
Csak azért nem írtam azt, hogy „alapja”, mert több mint 1 éve kísérek figyelemmel olyan honlapot, amely egy nagyon erős versenykörnyezetben lévő szóra folyamatosan az első 10-ben van 10 mondatnyi tartalommal. Tehát felesleges lenne ész nélkül azt mondani, amit a Google állít, mikor ő maga nem követi a saját szabályát.
DE! Attól mert néhány idióta szemből bemegy az egyirányú utcába, és nem kapja el a rendőr, attól még én nem indulhatok el azzal döntéssel, hogy én is ezt fogom tenni. Ráadásul nem tudom kinyomozni, hogy a több tucatnyi tényező közül melyik nyom akkorát a latban, hogy az adott honlapot oda sorolja. Hogy csak néhány más tényezőt említsünk:
- rámutató linkek száma,
- rámutató linkek minősége
- a domain kora
- tiszta kód
- a szerver “tisztasága”
- a rámutató linkek megbízhatósága és konzisztenciája
- Google hirdetések
- más Google alkalmazások
Egy újonnan induló honlapnak nincs más választása, mint a tisztességes (eredeti, bőséges, informatív) tartalom és legalább egy nagyon megbízható oldalról rámutató link. (Pl. sikermarketing.hu Referenciáink oldal!)
Aki azzal a kéréssel keres meg bennünket, hogy jó helyen akar szerepelni a Google-ban, annak nincs más választása, mint az instrukcióink alapján megírt webszöveg (Nem duplikáció!)
2. a honlap az előretolt üzletkötő
A weboldal egy olyan eszköz, amely bemutatja a vállalkozást. Ahogy a legjobb üzletkötők sem az öntömjénezés eszközével dolgoznak, hanem sokkal inkább a vevők igényeinek megismerésével, a vevővel való beszélgetés során – mintegy mellesleg – adnak el, úgy a weboldal is hasonlóan működik.
Számos külföldi forrás leírja: az ideális honlapszöveg a potenciális vevő kérdéseire válaszol, pontosan úgy, ahogy egy személyes találkozó során is tennénk.
A “marketing szöveg” és a reklámszövegírás nem honlapra való, még akkor sem, ha egyébként nem a Googleból számítunk látogatókra.
3. a jó honlapszöveg középpontjában a VEVŐ áll
Ha valahol bejön a képbe a marketing a honlaptervezés során, hát itt nagyon erősen szükség van a jó marketinges agyra!
Ahhoz, hogy a vevő szája íze szerint alkossunk meg egy honlapot, mindent kell tudnunk róla. Még azt is, milyen szituációban, milyen helyzetben használja a honlapon található információt. Ezt a legjobban a leendő tulajdonos tudja – persze segíthet neki a rendszerezésben egy marketinges.
4. a honlapszöveg a honlap design-nak is része
A honlap szövege természetszerűleg része a honlap design-jának. Ha a honlaptervező túlságosan sok helyet tervez egy oldalra, amin végül 2 mondat csúfoskodik, onnan az jön le, hogy a cégnek nincs mondanivalója (kivétel a Kapcsolat oldal).
Miért ennyire hektikus dolog a honlap tartalom?
Tapasztalataink szerint a vállalkozók nagyobb része odáig már eljutott, hogy szeretne vevőket szerezni az internetről (lehetőség szerint a Google ingyenes találataiból), de egyrészt fogalma nincs róla, hogy azt hogyan kell elérni, másrészt jó közelítéssel az érettségi/szakmunkás vizsga idején írt le utoljára 2 bővített magyar mondatot egymás után…
Tanulság: a honlap optimalizálásban sincs ingyen ebéd!