Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Remarketing. Facebook és Google AdWords remarketing kampány

Divatos kifejezés, amelyet leginkább az online marketinggel szakmaszerűen foglalkozók értenek. Mi most nekifutunk egyszerűen!

Mit jelent a remarketing?

Amikor a kifejezést először olvastam, nem tudtam nagyon hova tenni, így első nekifutásra betettem a “konverzió” melletti polcra, rögtön a “targetálás” alá. Ez is csak olyan felfújt vajákosság, amilyet már nem egyet láttam az alatt a 20 év alatt, amióta marketinggel foglalkozom. A kedves Olvasó tehát sejti, hogy ezt a szót nem az egyetemi marketing tankönyvből szedték ki…

Először is, nézzük meg, mit jelent a remarketing kifejezés!

Mi az a remarketing?

A remarketing az, amikor azokat az embereket próbáljuk elérni, akikkel egyszer már kapcsolatba kerültünk, de akkor esetleg nem váltak vevőnkké.

Az online marketingben a remarketing azt jelenti, hogy a honlapunkat korábban már meglátogató emberek számára jelenítünk meg fizetett kampányt a Google vagy a Facebook rendszerén keresztül.

Bizonyára sokan találkoztunk már azzal a jelenséggel, amikor látogatást tettünk egy honlapon, majd miután kiléptünk onnan, más honlapokon, a Gmail fiókunkban, sőt, esetleg még a Facebookon is annak a cégnek a hirdetésével találkoztunk.

Egyszerre “sorsszerű” második találkozás, és döbbenetes “a Nagy Testvér szemmel tart”-érzés. Változó, hogy ki hogyan fogadja: örül-e az újbóli találkozásnak vagy inkább rémisztőnek érzi. Nos, ez a remarketing.

Hogy működik a remarketing technikailag?

A remarketing kampány indításához először is adatgyűjtési periódus szükségeltetik. Ebben a hosszabb vagy rövidebb időszakban gyűjt a Google vagy a Facebook adatot a honlapom látogatóiról. Ha a honlap látogatószám kellően magas (napi min. 500 látogató), akkor ez a lista gyorsan is összeállhat.

A remarketinghez technikailag egy speciális kódot kell a honlap forráskódjába beilleszteni. Ezt a laikus honlaptulajdonos nem tudja megcsinálni, ehhez a honlapot kezelő webmester segítségét kell kérni.

A beillesztett forráskód minden látogatónál működésbe lép és egy cookie-t (sütit) küld a látogató gépére. A süti alapján a Facebook vagy a Gmail tudni fogja, hogy az adott Facebook vagy Gmail fiókhoz társított felhasználó járt a honlapon, és persze azt is tudni fogja, hogy hol, mikor stb.

A remarketing kampány beállításnál a Google AdWords vagy a Facebook ezt a speciális adatbázist húzza elő a memóriájából és ezeknek a fiókoknak (= felhasználóknak) jeleníti meg a hirdetést.

A remarketing marketing szempontból

A remarketing jelentősége marketing szempontból ott van, hogy a célba vett közönségnek az adott honlap (esetleg még maga a domain név vagy a honlapcím) már ismerős. Többé vagy kevésbé, tetszett vagy nem tetszett, de valamilyen kapcsolat már létezett az adott céggel.

Vagyis az adott személy

  • egyszer már belekerült a “hálóba”, vagyis létezik már némi márkaismertségünk az adott személynél
  • talán el is indult a vásárlás / megrendelés felé vezető úton
  • elképzelhetően befogadóbb az üzenettel szemben, mint aki most találkozik vele először

A remarketing kampány nagy előnye tehát az, hogy ÚJRA ELÉRI azokat, akik egyébként a böngészés túltengő információözönében elfelejtkeznének rólunk. Ugyanakkor számolni kell azzal is, hogy nem mindenki veszi jó néven ezt a fajta követést, még akkor sem, ha egyébként éppen ő maga tehetne róla, hogy ez ne következzen be a sütik törlésével…

A remarketing jelentése tehát (elég hevenyészett fordításban):

ÚJRA ELÉRÉS AZ ELADÁS SZÁNDÉKÁVAL.

Marketing lehetőségek a remarketing kampányban

Milyen szempontból érdemes áttekinteni a remarketingben rejlő lehetőségeket?

1. a remarketing adatbázis időintervallumhoz kötött

Amikor a remarketing kampányban résztvevő “alanyokat” kijelöljük, akkor azt is meg kell határoznunk, hogy a kiválasztott személyek hány napon belül jártak a honlapunkon. Egy 15 napos remarketing lista tehát azt jelenti, hogy azok számára fog megjelenni a hirdetésünk, akik az elmúlt 15 napban jártak a honlapon.

A kampány időzítésénél tehát kipróbálhatjuk, mennyire reagálnak a hirdetésre azok, akik a 15 napos intervallumban vannak, és azok, akik pl. a 15-30 napos internvallumba esnek.

2. a remarketing lista kombinálható más csoportokkal is

Beállítható, hogy hirdetésünk jelenjen meg pl. azoknak, akik jártak honlapunkon, családi helyzetüket tekintve pedig kisgyerekes szülők.

3. a remarketing lista finomítható azzal, hogy megjelöljük, a honlapnak mely specifikus oldalát látogatta meg az illető

Egyszerűbben: azoknak, akik pl. ezen a honlapon megnézték a “Facebook hirdetés” oldalt, hirdethetjük “Facebook tréning” nevű szolgáltatásunkat.

Remarketing kampány a Facebookon

Hogyan lehet remarketing kampányt indítani a Facebookon?

1. Generáltassunk magunknak a Facebook kampánybeállítások felületen képpontot, vagyis Facebook pixel kódot!

2. Kérjük meg a webmesterünket, hogy helyezze el a kódot a honlapunk forráskódjában!

3. Várjunk türelmesen, amíg a kód elkezdi gyűjteni az adatokat!

4. Megfelelő számú látogatónál elegendő emberünk lesz, akikre a Facebook már hajlandó lesz külön kampányt befogadni. A remarketing listát az “Egyéni célközönség létrehozása – Webhely forgalma” kijelöléssel hozhatunk létre (jelen állás szerint – 2016. ápr.) Jelöljük ki a remarketing időtávját!

Érdemes ellenpróbaként egy másik kampányt is futtatni, hogy tesztelni tudjuk, mennyivel kedvezőbb a fogadtatás a remarketing csoportban mint a “sima” csoportban.

Remarketing kampány a Google AdWords-ben

A Google remarketing kampány beállításának logikai lépései nagyon hasonlóak a Facebookhoz.

1. remarketing kód lekérés és forráskódba illesztés

2. adatgyűjtés

3. lista kijelölése a kampányhoz

4. kampányindítás

A félreértések eloszlatása végett hangsúlyozni kell, hogy a Google AdWords remarketing kampány nem a “klasszikus” Google keresési kampány, hanem az úgynevezett Google display kampány, amely alatt lényegében bannerként megjelenő hirdetést kell érteni.

A remarketing kampány legfőbb buktatója…

Nyilvánvalóan mostanára Önben is megfogalmazódott, hogy milyen jó dolog is a remarketing kampány, hiszen egy már “megdolgozott” fogyasztót akarunk elérni. Uccu neki, indítsuk el!

A helyzet azonban nem ennyire rózsás…

A remarketing kampány indításához megfelelően nagy látogatószám szükségeltetik, különben a csoport annyira kicsit lesz, hogy szinte elérhetetlenné válik, és mind a Facebook, mind a Google AdWords visszadobja a kampányt…

Ilyen esetben pedig két dolgot tehetünk:

1. elfelejtjük az egész remarketinget, és hirdetünk bele a vakvilágba (ahogy egyébként remarketing nélkül is tennénk…)

2. szélesebbre vesszük az időintervallumot, illetőleg a teljes domain látogatást tesszük alappá, nemcsak meghatározott URL-ek meglátogatását.

A Facebook és Google AdWords kampányok beállításáról a következő oldalainkon olvashat: