Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Facebook marketing ötletek

Része-e a Facebook kommunikáció a kisvállalati marketingnek?

Aki nincs fent a Facebookon az ma már nem is létezik?

Fordítva. Aki fent van a Facebookon, azok egy része valóban nem is létezik. Bár rengeteg a kamu regisztráció, Magyarországon nagyjából 4 millió regisztrált van (a cikk publikálásának idején, 2013-ban – a Szerk.), az emberek nagy része szemmel láthatólag már függő. Ez is elmúlik egyszer, de a fészbúkozásban érdekelt okostelefonok korában erre még várni kell…

Marketing szempontból a Facebook TÉNYEZŐ. Miért?

Akár tetszik, akár nem, akár akarjuk magánszemélyként, akár nem, vállalkozásként foglalkozni kell a Facebookkal. A következők miatt:

  • médiafelületté vált, amely sok más médiánál jobb célzási lehetőséget biztosít
  • a hosszú távú márkaépítés, image építés eszköze
  • online ügyfélszolgálat, ahol esetleg hamarabb küldenek üzenetet, mint a “hagyományos” e-mailben

Tehát: aki nincs fent a Facebookon mint vállalkozás, az nem is létezik? De igen… De azt a 4 millió regisztráltat talán ott éri el a legegyszerűbben!

Hogyan lehet reklámozni a Facebookon?

Legbiztosabban a Facebook hirdetés segítségével.

A Facebook hirdetést ki lehet egészíteni egyéb Facebook marketing ötletekkel, amelyek már a vírusmarketing körébe sorolhatók.

Míg a hirdetés leginkább passzív, addig a vírusmarketing aktív szerepet szán az üzenettel találkozó embernek.

Hatékony Facebook marketing

Ahhoz, hogy minél hatékonyabban töltsük el azt a cseppet sem kevés időt, amit a Facebook marketingre szánunk, néhány dolog:

  1. a Facebookra az emberek szórakozni jönnek és ismerőseik képeit nézegetni
  2. a Facebook a hosszú távú márkaismertség építésében segít
  3. az aktuális hírekről, eseményekről a Facebookon (is) lehet a leggyorsabban információt szerezni

Mi következik a fentiekből?

  • első a szórakoztatás
  • egy kép szebben beszél…
  • a csőd szélén álló vállalkozás utolsó segélykiáltásának (“vegyél tőlem”) nem a legmegfelelőbb fóruma a Facebook
  • aktuális a HÍR, de nem egy vállalkozás árakciója

Amit mi tapasztaltunk a Facebookon a marketinges szemével, (aki persze magánember is…) avagy

Facebook marketing ötletek és tapasztalatok

…nem teljes komolysággal…

  • a Facebook unatkozó általános iskolások játszótere is (szigorúan 13 év alatt, megszegve a Facebook általános felhasználási feltételeit)
  • iskolai csoportok használják levelezőlistának a Facebookot
  • nyugdíjasok osztják meg kedvenceik fotóit és/vagy keresnek gazdit elkóborolt kutyáknak
  • rengeteg csoport köszönheti létét és hatalmas látogatószámát olyan neveknek, mint pl. Szeretem az anyukámat meg Szeretem a gyerekemet (hiszen ez a fajta viselkedés elvárt viselkedés, különösen ha hozzácsapjuk azt az üzenetet, hogy “Lájk, ha te is szereted az anyukádat.”)
  • egy közhelyes idézet egy romantikus fotóval nagy népszerűségnek örvend a hölgyek körében
  • a pucér nős kártyanaptár Facebookos megfelelője ősi ösztönökre épít a férfiak körében
  • a felhasználók java részét meglepetésént éri, amikor tudomást szereznek a Facebook felhasználási feltételeiről, így szívesen osztják meg az információt
  • minden szigorúan szakmai és/vagy értékes olvasnivaló min. 2 fő rajongó elvesztését jelenti
  • a Facebook like-tól még egyetlen forint bevételed sem lesz
  • kutya, macska, gyerek, romantika és veterán autók – mindig nyerő témák
  • a fentiektől nyerőbb téma talán csak egy van: Yoda és Darth Vader, de lehetőleg ők így együtt
  • a Facebook lételeme a folytonos változtatás, ez azonban nem jelenti azt, hogy a már bevezetett funkciók működnek
  • az, hogy a Facebookon eléred-e fizetőképes keresleted, attól függ, mit akarsz eladni