Google hirdetés. Hogyan hirdethetek a Google-ban?

Ujvári Mária - 2012. február 7 - Cikkek / Keresőoptimalizálás (SEO) / Reklám

Hogyan lehet a legegyszerűbben hirdetni a Google-ban? Mennyibe kerül egy hirdetés? Mennyibe kerül egy teljes Google hirdetés sorozat?

A Google hirdetés (amelynek “hivatalos” angol neve Google AdWords), már sok éve ismert a honlaptulajdonosok és az internet használók között. Számtalan típusa létezik, a Google hirdetési kampány elindítása és folyamatos működtetése egészen bonyolult is lehet (lásd: Google AdWords kampány).

Ebben a cikkünkben a Google hirdetés legegyszerűbb fajtájával, a Google hirdetés alapjaival foglalkozunk. A legegyszerűbb Google hirdetés megnevezése az AdWords rendszerében: Kereső Hálózat és választott Display.

Figyelem! Cikkünk nem használati utasítás, ugyanis a Google bármikor változtathat a rendszeren. Naprakész információ a Google AdWords Súgó oldalakon található.

Célunk a Google hirdetés alaplogikájának megismertetése. Vállaljuk az Ön néhány kulcsszavas Google hirdetésének beállítását is – ha túl bonyolultnak érezné a feladatot.

Google hirdetés: a legegyszerűbb keresési hirdetés

A Google hirdetés a legtöbb ember számára a Google keresőben, egy adott keresés után megjelenő, megjelölt találatokat jelenti. A Google fizetett találatok jelennek meg a lista elején (jelen állás szerint 4 db), ezután következnek a természetes (organikus) találatok.

A jelzett találatok a Google hirdetések. Ez a fajta Google hirdetés a legáltalánosabban ismert, ez az úgynevezett keresőhirdetés.

Mennyibe kerül a Google hirdetés?

A Google hirdetés ára kattintásonként számolódik. Ha kattintanak a megjelenő hirdetésünkre, akkor a Google számláz. Ha nem kattintanak, akkor nincs költségünk.

Mindez roppant vonzó hirdetési lehetőség, mindössze két további kérdés adódik:

  1. mennyit kell fizetni egy kattintásért?
  2. hogyan dől el, hogy ha több hirdető van adott szóra, mint 4, akkor kinek a hirdetése jelenik meg?

A Google hirdetés alaplogikája: vaklicit

Amikor a Google-ban hirdetünk, mi mondjuk meg, mennyi pénzt akarunk elkölteni a teljes hirdetési kampányban.

Az egy kattintásra szánt összeget is mi mondjuk meg, de ezt állíthatjuk automatikus (intelligens) módra is, amikor a Google számolja vissza a napi költségkeretből, hogy a lehető legtöbb kattintást érjük el,

A hirdetők mindegyike megteszi ajánlatát, amikor beállítja a Google hirdetési kampányt. Ők egymás licitjeit nem ismerik, ők annyit tudnak a Google visszajelzése alapján, hogy az ő licitjük elegendő-e az első oldalra kerüléshez. Ha nem, emelhetik a licitet.

Mennyibe kerül egy kattintás a Google hirdetési kampányban?

A kérdés helyesebben úgy hangzik: mennyit kell ajánlani egy-egy kattintásért, hogy a hirdetés megjelenjen?

Ez kulcsszótól is függ. Vagyis attól, milyen keresőszavakra akarjuk megjeleníteni a hirdetést. Bizonyos szavakra 1 kattintás akár 900 Ft-ba is kerülhet, míg más szavakra ez az ár 150-200 Ft között mozog.

Kalkulációs célokra 100-150 Ft közötti kattintásonkénti árat javaslunk.

Mennyibe kerül egy teljes Google hirdetési kampány?

Annyiba, amennyit szánunk rá.

A Google által javasolt minimum nagyságrendileg 20.000 Ft, egy induló hirdetési fiók esetén. (Vagyis később, egy következő kampányt már kevesebb összeggel is elindíthatunk.)

Akciós hirdetési lehetőség a Google-ban

A Google hirdetések beállításával foglalkozó ügynökségeknek – a sikermarketing.hu is regisztrált vállalkozás – a Google időről-időre felajánl új fiók indításához olyan 20.000 Ft-os kupont, amelyet 20.000 Ft befizetéssel kiegészítve már 40.000 Ft összegben hirdethet egy új hirdető. Érdeklődjön nálunk az aktuális akcióról!

Kulcsszavak kiválasztása a Google hirdetéshez

Kulcsszónak nevezik az internetes keresők világában azokat a szavakat, amelyeket remélt látogatóink majd beírnak a keresőbe, és amely szavakra szeretnénk, ha honlapunk megjelenne akár a természetes, akár a fizetett találatok között. Kiválasztása egyáltalán nem egyszerű feladat! A fizetett találatok rendszerében felesleges pénzkidobáshoz vezethet, ha rosszul lőjük be szavainkat.

Egy kulcsszó példa: vajon ha beírom a keresőbe a “körte” szót, mire vagyok kíváncsi? Több dolog is érdekelhet a gyümölcstől kezdve a világítótesten át az ilyen testalkatú nők öltözködésééig, de még a sajátos jelentéstartalmú “betyár körte” is eszébe juthat a keresgélő embernek. Ha egy őstermelő például a Google-ban szeretné hirdetni saját nemesítésű körtefáit, és csak egyszerűen a “körte” szóra hirdet, elképzelhető, hogy honlapjának hirdetése meg fog jelenni a fentiek közül bármelyik rákeresésre, feltéve, ha a keresőbe a “villany körte”, “körte alak” vagy “betyár körte” szót írják be. (Ezek a mellé-találatok bizonyos mértékig kivédhetők, ha a beállításokat némileg hozzáértő végzi, és számít ezekre a csapdákra.)

A kulcsszó megfelelő kiválasztásáról további lényeges információ: Kulcsszóválasztás és kulcsszó kutatás

Google hirdetés megírása

A különböző kulcsszavakhoz különböző hirdetéseket hozhatunk létre. Érdemes 4-5 variációt is futtatni, hogy lássuk, melyik vált ki nagyobb aktivitást az emberekből.

A Google hirdetés beállítási felületén láthatjuk, hogy fog kinézni a szövegünk, hány karakternyi helyünk van még, és tanácsokat is kaphatunk a jó hirdetési szöveghez. Ugyanakkor a hirdetési szöveg megírásához a Google részletes szabályokat is ad. Ha nem tartjuk be a szabályokat, akkor a hirdetésünket elutasíthatják.

A hirdetésem szövegében kell megadnom, honlapomnak pontosan melyik oldalán landoljon a látogató. Ezt az oldalt nevezik “leszállási oldalnak” (angolul landing page a neve). Ha azt szeretném, hogy a látogató értse is, hogyan jön össze a hirdetésem a honlapon látható információval, célszerű egy külön aloldalt terveztetni a webmesterrel.

Tipikus hiba, hogy a Google-ban akciót hirdetnek, rávezetik a honlap főoldalára a látogatót, de ott már nehezen lehet kiigazodni és megtalálni, pontosan milyen akciókról is van szó. És ez a kattintás a hirdetőnek természetesen pénzébe került…

A landing page szövegét azért is célszerű nagy odafigyeléssel megírni, mert egyre inkább várható a magyar viszonyok között az, amit a külföldi szakirodalom már évekkel ezelőtt javasolt: a Google hirdetés szókészlete és a landing page szókészlete egyezést kell hogy mutasson. Ez biztosítja, hogy a töménytelen Google hirdetés között a miénk előbbre sorolódjon.

A Google hirdetés minőségi mutatója

Mit jelent a minőségi mutató? A minőségi mutató egy 1 és 10 közötti szám, amelyet a Google képez minden egyes hirdetéshez, és azt mutatja meg, mennyire van összhangban:

  • a kulcsszó, amire a hirdetést írtuk
  • a hirdetés szövege
  • a landing oldal, ahova a hirdetésre kattintó majd megérkezik
  • ha a hirdetés korábban már futott, milyen arányban kattintottak rá

Nagyon fontos azt tudni, hogy egy megfelelő minőségi mutatóval leelőzhetjük a hirdetési rangsorban azt, akinek ugyan magasabb az ajánlata (többet fizet egy kattintásért), de hirdetése nem annyira hatékony, szövege kevésbé jó, a céloldala nincs egyezésben a hirdetéssel.

A Google hirdetés hatékonyságának mérése

Google hirdetés hatékonyságának mérésére a Google több alkalmazást és mérőszámot is kínál.

A legfőbb mutatószám a CTR, vagyis az átkattintási arányszám (click-through rate), amely megmutatja, hogy a megjelenések hány százalékából vált rákattintás. A hirdetésre kattintók honlapon való bolyongása is mérhető, akik ha elérik az általunk óhajtott célt, esetükben mérhetjük az úgynevezett konverziós rátát, ők lesznek azok, akik “konvertálnak”, vagyis átváltanak látogatóból vevőbe.

Alapvető információ – amelynek a honlaptulajdonosok sokszor híján vannak – hogy ahhoz, hogy külön tudjuk választani a Google fizetett hirdetésről érkezőket a természetes találatokról érkezőkkel, a megfelelő beállításokat el kell végeznünk a Google Analytics fiókunkban.

Mit várhatok, ha szakembert bízok meg a honlapom Google-ban való hirdetésével?

Sokan úgy gondolják, nem egy nagy összeg, ha 10-20 ezer forintot elköltenek a Google-ban való hirdetésre. Ha azonban az nem hatékony, akkor 10 fillért is kár kiadni érte. A tapasztalt szakember legalább a buktatókra fel tudja hívni a figyelmet:

  • felvilágosítást ad a várható hatékonyságról (hány kattintásból lesz egy vevő)
  • segít a megfelelő kulcsszavak kiválasztásában
  • megírja a hirdetések szövegét
  • összhangba hozza a hirdetést és a “leszállási oldalt”
  • segít a webstatisztika értelmezésében

Keressen bennünket! Google AdWords minősített tanácsadóként vállaljuk Google keresési hirdetés beállítását!

Mit kell tudnunk a hirdetés beállításához?

Ahhoz, hogy Google hirdetését beállíthassuk, egy e-mailben küldje el számunkra a következő információkat:

  1. honlapjának mely oldalára szeretné irányítani a látogatót?
  2. mi az, amit szeretne elmondani magáról potenciális vevőinek?
  3. mikor szeretné indítani a kampányt, meddig akarja futtatni?
  4. milyen összeget szándékozik elkölteni a hirdetésre a teljes kampány alatt?
  5. jelölje meg azt a 10 kulcsszót, amire hirdetni szeretne!
  6. adja meg Google AdWords ügyfél-azonosító számát! (egy XXX-XXX-XXXX formátumú szám)

 

Bemutatkozunk

Webstúdió és marketing műhely vagyunk Budapesten. Amit csinálunk: honlaptervezés, keresőoptimalizálás, mobiloptimalizálás és marketing – komplex egészként, marketing stratégiai alapokon.

Gyakorlati tapasztalatainkat tréningjeinken is megosztjuk.

A honlapon olvasható minden cikk saját tudásunkon, tapasztalatainkon alapszik.

Ossza meg másokkal is!

Rólunk

Honlaptervezéssel és marketinggel foglalkozó webstúdió vagyunk Budapesten. "Kézműves" honlapokat készítünk. Segítünk a marketing pozícionálásban, tartalommarketingben, webáruház készítésben is.

Ezen a honlapon csak saját írásainkat, cikkeinket olvashatja és túlnyomórészt saját fotóinkat láthatja.

Lépjen velünk kapcsolatba!

Copyright 2007 - 2018. Sikermarketing.hu ©  Minden jog fenntartva!