Barion Pixel

Továbbiak...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Tartalommarketing terv

Nem vagyok híve annak, hogy egy kisebb vállalkozás számára felesleges marketing dokumentációt javasoljunk, de tapasztalataink szerint a tartalommarketing terv sokak számára hasznos lenne!

Ha már valaki tisztában van azzal, hogy

  • mi az a tartalommarketing (tartalommarketing)
  • a fejében összeállt, hogy kinek és mit akar mondani magáról (marketing pozicionálás)
  • kiindulási alapként rendelkezik egy keresőoptimalizált, fejleszthető honlappal és
  • kapacitásai vannak az online marketing tevékenységre,

akkor célszerű egy dokumentált terv segítségével tudatossá tennie tartalommarketing aktivitását.

A tartalommarketing terv a weboldal tartalmainak fejlesztését teszi tervszerűvé, követhetővé. Segít a kulcsszavak meghatározásában, a témák megválasztásában, az időzítésben.

A tartalommarketing terv készítése előtt

Mit kell átgondolni, letisztázni a tartalommarketing terv készítése előtt?

1. tudnunk kell, pontosan kinek íródik / készül az adott tartalom (honlap cikk, blogbejegyzés, infografika, videó) – ehhez a célcsoport meghatározás a kiindulópont

2. definiálnunk kell, hogy a célcsoport tagja (website persona) éppen melyik érdeklődési fázisban van (See-Think-Do séma)

3. meg kell határoznunk, hogy

a) a célcsoport adott tagja

b) az érdeklődésének adott fázisain belül

mely kulcsszavakra “röppen rá”.

Hiszen kiindulópontunk a tartalommarketingben a keresőoptimalizált honlap, a honlapra bukkanás fő csatornája a keresőből érkezés).

4. időbeli tényezőkkel is számolunk:

a) minimum 3-4 hónappal kell számolni, hogy egy adott tartalom “feljöjjön” a Google-ban

b) tekintetbe kell venni saját szezonjainkat (pl. karácsony, nyár stb.)

5. tudnunk kell, milyen csatornákon kommunikálunk még a saját honlapon kívül, illetve milyen eszközöket használunk (pl. Facebook, mint csatorna és inforgrafika, mint eszköz)

A tartalommarketing terv összeállítása

Mint az a fentiekből látható, a tartalommarketing terv annyi dimenziót tartalmaz, amire már nehezen tudnánk mindent összefoglaló és áttekinthető dokumentumot készíteni. Egy tartalommarketing terv sablonnal azonban érdemes mégiscsak elindulni, és hozzáigazítani a formátumot az igényekhez és a felhasználó saját szája ízéhez.

Készítettünk egy letölthető tartalommarketing terv sablont, amelynek oszlopai:

  • célcsoport – itt határozzuk meg, honlapunk mely célcsoportja számára készül az adott tartalom
  • See-Think-Do – az érdeklődési fázist azonosíthatjuk, vagyis azt, milyen információra nyitott most a látogató
  • kulcsszó – annak a kulcsszónak a pontos meghatározása, amelyre a cikk keresőoptimalizált szövegét írjuk
  • cím – a tartalom címe pontosan megfogalmazva
  • eszköz – az a tartalommarketing eszköz vagy eszközök, amelyekkel az adott tartalmakkal támogatjuk
  • határidő – fontos pont, hogy saját magunk számára határidőket szabjunk!
  • publikáció dátuma – érdemes dokumentálni, hogy végül mikor került sor az élesítésre

 

Miért fontos a tartalommarketing terv?

A Content Marketing Institute felmérése szerint sokkal hatékonyabb tartalommarketing munkát végeznek azok, akik tervüket dokumentálják.

A tartalommarketing terv összeállításakor rögzülnek a témák, a kulcsszavak, amelyekkel majd az írás során dolgozni fogunk, akár hetek, hónapok múlva.

Tapasztalatunk, hogy ha nincsenek összefoglalva a tartalmi ötletek, akkor a honlap tulajdonosa a tartalom fejlesztője leül írni, és hirtelen nem is tudja, miről írjon. Az írásban rögzített ötletek azonban megmaradnak, előbb-utóbb kidolgozásra kerülnek és mindenképpen érési folyamaton mennek át.

Használjunk-e projekt tervezőt vagy CRM-et a tartalommarketing terv dokumentálására?

A tartalommarketing terv attól válik élővé, hogy azt végre is hajtják. A végrehajtás ténye pedig nem a technika által maghatározott, hanem az emberektől, a munkatársaktól függ.

Ha valakinek erre a célra elég egy füzet, amelynek az első oldalára felírja a címeket, a füzetben pedig kidolgozza a tartalmakat, amelyeket azután begépel a honlapra, a megoldás épp olyan jó lesz, mintha újabb időt töltene egy másik adminisztrációval.

A tartalommarketing terv végrehajtásának ellenőrzése

A tartalommarketing terv, helyesebben a terv végrehajtása ellenőrzést kíván. A tartalommarketing tevékenységet akkor tudjuk finomítani, ha az egyes aktivitásokat pontosan nyomon követjük – annyira, amennyire a hozzáférhető statisztikák megengedik.

Milyen paraméterek alapján ellenőrizhetünk?

  • látogatottsági adatok a honlapon (érkezés és átkattintás)
  • megosztások száma
  • letöltések száma az adott oldalról / cikkből
  • bejegyzés elérés megosztásoknál
  • átkattintás más oldalakról az adott tartalomra
  • helyezések alakulása
  • CTR (a találati listáról)
  • kulcsszó rákeresések, céloldalak elemzés

Az egyes paramétereket felvezethetjük a sablonba, ezáltal jobban visszakövethetővé válik az egyes tartalmak egymáshoz viszonyított hatékonysága.

A teljes tartalommarketing terv és stratégia kidolgozásához vegye igénybe szolgáltatásainkat!